قبل از بررسی قیمت سازه ال اس اف (lsf) ابتدا پیش گفتاری در ارتباط سازه های پیش ساخته ال اس اف و پیشینه آن را خدمتتون عرض مینمائیم. سازه“ال اس اف”سازه ای پیش ساخته و بسیار کم وزن است که بر اساس طرح معماری ساختمان ،در محل کارخانه تولید شده و در محل ساختمان با استفاده از(بولت­ها پیچ های سر مته ای ، و سایر اتصالات) نصب و بر پا خواهد شد.این سازه ها که از ورق گالوانیزه با عرض پروفیل متغیر(معمولا 89 تا 308 میلی متر) تولید می­شوند به عنوان جایگزین سازه های فلزی یا بتنی موجود یا هر نوع هایل دیگری می­باشد؛ که در ساختمان سازی به کار برده می­شود. اگر چه در نگاه اول این سازه مدرن و جدید و امروزی به نظر میرسد ولی تاریخچه استفاده از فلزات سرد نورد شده در ساختمان به بیش از صد سال پیش در آمریکای شمالی و انگلستان می­رسد.

در این مقاله قصد داریم بعد از مقدمه کوتاهی درارتباط با زلزله و دلایل مهم بودن توجه به آن ، به قیمت خانه پیش ساخته ال اس اف ضد زلزله و نیز دلایل مهم بودن گسترش این نوع ساختمان ها بپردازیم. از وجه علمی جابجایی لایه های زیری پوسته زمین و برخورد لایه ها با یکدیگر باعث آزاد شدن انرژی بسیاری می شود که به سبب آن زلزله به وجود می آید. کشور ایران شرایط جغرافیایی ویژه ای دارد ، در کمربد زلزله کره زمین و روی گسل ها واقع شده است و از مکان هایی است که هر لحظه امکان لرزش زمین در آن وجود دارد. از گذشته تا به حال زمین لرزه های کوچک و بزرگ زیادی این خاک را لرزانده است و در بعضی موارد خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری زیادی به بار آورده است .مردمان ما نیز خاطرات خیلی تلخی از این زلزله ها دارند.

قیمت سازه ال اس اف

قیمت خانه پیش ساخته ضد زلزله

با توجه به اینکه علم و تکنولوژی روز به روز و از سمت های متفاوت پیشرفت می کند و هر دفعه در عرصه های متفاوت اختراعات ،کشفیات، تولیدات و ابداعات چشم گیری به جهان ارایه می کنند ، ولی هنوز هیچ راه کار علمی خوب جهت پیش بینی زلزله و از بین بردن خسارات جانی آن ارایه نشده. تنها روشی که در کشورهای پیشرفته جهت پیش گیری از خسارات زلزله پیش بینی شده احتیاط و رواج دادن فرهنگ زلزله می باشد. آموزش های مناسب جهت مواقع اضطراری ، ساخت خانه ها و ساختمان های ضد زلزله و دستوالعمل هایی که خسارات زلزله را به حداقل ممکن برسانند و خیلی از برنامه های پیشگیرانه جهت کاهش خسارت های ناشی از زلزله این روز ها در کشورهای صنعتی و پیشرفته جهان انجام می شود. بهره گرفتن از خانه های پیش ساخته هم یکی از این راهکار های مهم آن ها می باشذ.

اگر مثالی برایتان بزنیم بیشتر و شفاف تر به مزایای این نوع خانه ها پی می برید. همان صورت که می دانید جهت ساخت یک واحد ساختمانی ( که مثلا ویلایی باشد ) مینیمم چند ماه زمان لازم می باشد. خرید خیلی از مصالح مانند تعداد بسیاری آجر ، ماسه ،سیمان ، لوله ، گچ ، کاشی ، میل گرد، سرامیک و … که تنها برای ساختن اسکلت اصلی آن لازم می باشد. علاوه بر این خرید هایی از قبیل شیرآلات ، درب و پنجره ، لوازم و ابزار الکتریکی ، ایزوگام و صدها ها خرید دیگر که در آخر با یک حساب سر انگشتی می بینید که هزینه بسیار زیادی را جهت ساخت یک واحد مسکونی بر دوش شما قرار داده اند. این ها در اصل جدا از هزینه های ست که به برقکار ، بنا ، کارگر ، لوله کش ، راننده و چندین نفر دیگر بایستی پرداخت نمایید.

قیمت خانه ال اس اف

قیمت ساختمان پیش ساخته ال اس اف (lsf)

قیمت گذاری ساختمان پیش ساخته lsf ، عوامل متعددی دخالت دارند که تغییر در انتخاب هر کدام ، به صدها قیمت منحصر بفرد می انجامد . از جمله عوامل تاثیر گذار در قیمت نهایی ساختمان پیش ساخته : اسکلت ، پوشش سقف ، نمای خارجی ، نمای داخلی ، کفپوش ، پنجره ، درب ها، امکاناتی مثل آشپزخانه و WC می باشند . برای نمونه اسکلت این بنا با داشتن دو گزینه فولادی سنگین و فولادی سبک ، سقف با امکان ارایه در حالت های گالوانیزه طرح سفال ، آندولین و آندو ویلا ، نمای خارجی این سازه با ماهیت فلکسی برد ، فایبر سمنت ، بتن ، کامپوزیت و ورق نمای الکترو استاتیک ، پوشش و نمای داخلی در جنس های دیوار پوش پلی استایرن ، گچبرگ ، کاغذ دیواری ، کناف و PVC و سایر مواد اولیه به کار رفته در هریک از آن ها با قیمتی مجزا ارایه می گرداند.

با یک حساب کردن ساده می توان پی برد با استفاده از ساختمان های پیش ساخته به دلیل سهولت در نصب آن ها ، زمان خیلی کمتری را برای ساخت یک واحد مسکونی با کیفیت مصرف می نمایید . به غیر از این با توجه به اختلاف زیاد قیمت خانه پیش ساخته ضد زلزله با مدل های سنتی ساز آن اساسا انتخاب این نوع از ساختمان ها عاقلانه ترین و به صرفه ترین روش جهت ایجاد سازه های ضد زلزله خواهد بود. لازم بذکر است بگوییم که قیمت سازه ال اس اف (lsf) جهت ویلاهای تمام بتن لوکس و ضد سرقت بطور متوسط متری (لطفا تماس بگیرید) ، تمام بتن قابل حمل بطور متوسط متری (لطفا تماس بگیرید) ، آپارتمان چند طبقه مسکونی بطور میانگین متری (لطفا تماس بگیرید) و ساختمان پیش ساخته طرح ویلایی بطور متوسط متری (لطفا تماس بگیرید) می باشد .