ساختار اسکلت فلزی مدرن ال اس اف در حقیقت یک سیستم ساختمانی سبک و مقاوم را به منظور سرعت بخشیدن به فرایند ساخت و ساز ارائه می دهد. باید متذکر شویم که عمر سازه ال اس اف به کیفیت مصالح سازنده ی آن بستگی دارد. اما با بکارگیری شیوه های مختلف می توان عمرمفید یک سازه را تا حد زیادی افزایش داد. هدف از گرداوری این مقاله بررسی عمر سازه ال اس اف می باشد تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

عمر سازه ال اس اف

نکاتی مهم درباره سازه ال اس اف

ساختار اسکلت فلزی سبک ، یک سیستم ساختمانی مدرن، سبک و مقاوم راعرضه می کند. زمانی که پای ساختمان های مدولار در میان است. سازه های سبک فولادی کاملاً با آن ها سازگاری دارند. با ارائه یک شیوه کارا و مقرون به صرفه، ال اس اف می تواند به سادگی و با منفعت های بیشتر نسبت به دیگر سیستم ها در محدوده هدف به کار گرفته شود. این سیستم فولادی سبک یک سیستم ساختمانی است. که هم برای ساختمان های کوتاه و هم برای سازه های بلند و متوسط تا سقف 5 طبقه استفاده می شود. این سیستم امتیازات طلایی ویژه ای دارد اما جای تاسف دارد. که در کشور ما به دلایلی از قبیل: تمدن مردم، قیمت بالاتر درمقابل گزینه های مشابه، کمبود نیروی متخصص، مشکلات در به اجرا درامدن پروژه، تحول در صنعت ساختمان سازی و غیره استفاده چندانی از آن نمی شود.

اهداف ساخت سازه ال اس اف

ساخت سازه ال اس اف می تواند جهت تحقق اهداف مختلفی صورت بگیرد. تا جایی که امروزه در بخش های بسیاری از بخش خصوصی گرفته تا محبوب ترین هتل های لوکس جهانی مورد استفاده قرار می گیرد. این شیوه ساخت پرطرفدار، مجذوب بسیاری از توسعه دهندگان در سراسر دنیا است. زیرا ساده و پایدار است و می تواند در کمترین زمان ممکن به مرحله اجرا برسد. نکته ی قابل توجه این است که وزن نهایی این سیستم سبک است. همین امر سبب شده که بسیاری از جوامع بشری پیشرفته بدان توجه خاصی داشته باشند. مزایای استفاده از سازه های ال اس اف کیفیت فوق العاده و یکنواختی آن ها، برخورداری از استاندارد های جهانی، حمل و نقل راحت، استقامت مثال زدنی در رویارویی با شرایط ناهموار جوی است.

اهداف ساخت سازه ال اس اف

عمر مفید سازه ال اس اف

عمر مفید هر سازه ای درهرکجای دنیا که بنا شده باشد به کیفیت مواد سازنده ی آن بستگی دارد. برای بالا بردن عمر سازه ال اس اف از راه های مختلفی می توان دست به کار شد. روش هایی همچون دیوار برشی و یا دهانه های پیوندی که در حال حاضر بسیارمتداول شده اند. طول عمر سازه های ال اس اف با محاسبه نتایج آزمایشات و بررسی های لازم نسبت به مقاومت و پایداری در برابر لرزش های زلزله، همواره با راندمان ایستایی چشمگیری گزارش شده است.در نتیجه می توان چنین گفت که به سهولت می توان این سازه ها را جایگزین مطلوبی برای سی اف اس به حساب اورد. زیرا نسبت به آن هم عمر و دوام بالاتری دارد و هم با قیمت مقرون به صرفه تری عرضه می گردد.

مقاومت سازه ال اس اف در برابر زلزله

هنگامی که زلزله رخ می دهد وقتی به نقطه ای از ساختمان فشار وارد می شود. سازه های ال اس اف با ساختار چاره گرانه ای که دارند. این فشار را در تمامی اجزای ساختمان پخش می کنند. و باعث کاهش لرزش و تنش ها می شوند. با نصب اتصالات ساپورت پیش ساخته یا مدولار به حالت مورب ، انرژی در تمام ساختمان به گونه ای یکنواخت پخش می شود. و این یکی از تکنیک هایی است که در سازه های ال اس اف طولانی تر شدن عمر آن ها را به خوبی تضمین می کند.

مقاومت سازه ال اس اف در برابر زلزله

کاربرد های سازه ال اس اف

سازه ال اس اف برای سوله نیمه صنعتی ، ویلا سازی، اسکان موقت و ساختمان های اداری و تجاری و … کاربرد بسیاری دارد در این میان بیشترین کاربردی که از سازه کارامد ال اس اف می شود در ویلا سازی و اضافه کردن بنا به ساختمان های موجود می باشد که در زیر به پاره ای از انها اشاره خواهیم نمود:

  • ویلای دوبلکس و سوبلکس
  • واحدهای نیمه صنعتی ارتفاع بلند
  • احداث نیم طبقه در داخل بناهایی با ارتقاع زیاد
  • توسعه طبقات بر روی پشت بام ساختمان موجود
  • تجهیز کارگاه و فضاهای کاربردی پیش ساخته
  • ساخت ساختمان مسکونی در مناطق زلزله خیز
  • احداث شهرکهای مسکونی جدید انبوه سازی
کاربرد های سازه ال اس اف