ساخت خانه های کارآمد مهم است. با این حال، بازسازی ساختمان های موجود برای کاهش مصرف انرژی یک امر اساسی است. سیستم LSF در سراسر جهان بیشتر برای پروژه های مسکونی جدید استفاده می شود. با این حال، وزن کم فولاد و سایر مصالح استفاده شده در Lsf ، این را یک روش ساختمانی ایده آل برای ساخت اضافه بنا با lsf روی ساختمان های قدیمی تبدیل می‌کند. مناطق خاص شهری، مانند مراکز تاریخی شهر، مشکلات جدی لجستیکی به ویژه در حمل و نقل و بلند کردن مصالح ساختمانی سازه ای دارند. همچنین به ویژه برای جایگزینی کف چوب و تیرچه های سقف مناسب است و معمولاً هیچ مقاومتی در ساختار ال اس اف موجود لازم نیست. ممکن است تنها راه حل مناسب در شرایط شامل اضافه کردن طبقات به ساختمان های موجود باشد. وزن کم سازه های LSF نیز پاسخ لرزه ای این ساختمان ها را بهبود می بخشد.

امروزه بسیاری از ساختمان ها در متراژ های کوچک ساخته می شوند از این رو بیشتر ساختمان های اداری و یا حتی مسکونی کمبود فضا دارند. برخی موارد بسیاری از دارندگان این ساختمان ها تمایل دارند فضای کاربری داخل ساختمان را گسترش دهند. اینجا است که سیستم سازه LSF به کمک آنها آمده است که می توان از آن برای اضافه کردن طبقات استفاده کرد. همچنین می توان از این سیستم بر روی سقف استفاده نمود چرا که سبک و بسیار کارآمد است. با استفاده از سیستم سازه LSF می توان حتی بدون تقویت سازه طبقات اضافه را روی ساختمان ساخت و این فرآیند کمترین تخریب را دارد. برخی از مزایای اضافه بنا و اضافه اشکوب با ال اس اف: بارهای کمتر روی سازه های موجود ،پاسخ لرزه ای بهبود یافته ، حمل و نقل آسان تر ، ساخت سریعتر ، آوار کمتر ، عدم بروز مشکل و نارضایتی همسایگان.

اضافه شکوب با ال اس اف

مراحل اجرای اضافه طبقه یا اضافه بنا با سازه ال اس اف

نخستین گام در طراحی اسکلت سازه است که برای طراحی آن به پلان معماری ساختمان نیاز است. از نرم افزارهای مخصوص برای طراحی اسکلت سازه استفاده می کنند و بر اساس استانداردها طراحی صورت می گیرد. مسیر انتقال تمامی تاسیسات سرمایشی و گرمایشی و برق نیز در این طراحی مشخص می شود. همچنین همه سوراخ های اتصال بر فونداسیون و پانچ محل اتصال سازه ها در طراحی مشخص است تا زمان اجرا سرعت آن بالا برود.

مرحله دوم فوندانسیون: اصلی ترین مرحله ساخت به حساب می آید که در سازه های ال اس اف به شکل نواری است و تا حد زیادی به نقشه اولیه بستگی دارد. فوندانسیون باید بر اساس طراحی اسکلت ریخته شود و هر جایی که دیوار هست باید پی ریخته شود تا دیوار بر روی آن قرار بگیرد. نوع آرماتور مورد استفاده در فوندانسیون به تعداد طبقات و باری که بر روی آن میاید وابسته است.

مرحله سوم دیوار: در سازه های از پیش ساخته شده اضافه بنا و اضافه اشکوب با ال اس اف بر اساس محاسبات صورت گرفته به شکل دقیقی ساخته می شوند. دیوارها اصلی ترین بخش سازه است، بار سازه عمدتا بر روی دیوارها است. دیوارها در سازه های LSF به صورت تو خالی ساخته می شوند و این فاصله خالی با عایق پرمی شود.در سازه ال اس اف سقف اضافه اشکوب به دو شکل صاف و شیبدار وجود دارد ، شما می توانید هر کدام را که بخواهید اجرا کنید. در سقف شیب دار شما نیاز به زیرسازی ندارید و تنها پوشش سقفی را نصب می کنید. اما برای اجرای سقف صاف به زیر سازی نیاز است. معمولا در سازه پیش ساخته LSF از عایق پلی استایرن تخت با دانسیته 80 استفاده می شود. زیرا این نوع عایق بسیار کارآمد است و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.