LSF سازه های از پیش ساخته شده در کارخانه جات است. که به صورت قطعاتی به محل احداث سازه فرستاده. و در آن جا با استفاده از نقشه از پیش تعیین شده به یکدیگر متصل می شوند. ال اس اف به سازه های فولادی سبک شده گفته می شود. این روش ساخت اسکلت ساختمان، مبتنی بر استفاده از ورق های کم ضخامت فولادی با پوشش گالوانیزه است.

که دارای مزایای زیادی از جمله مقاومت در برابر زلزله و سبک بودن است. اتصالات این سازه های فولادی از طریق پیچ و مهره و جوش صورت می گیرد. و دیواره ها با مصالح مختلف و دل خواه پر می شود. سیستم سازه LSF یک سیستم از پیش و پیشرفته است. که در ساخت ساختمان ها، اداره ها، ویلاها و … کاربرد دارد. ال اس اف ها به خاطر یک پارچه بودن در ساخت و مصالح باکیفیتی که در آن ها به کار می رود خطرات جدی برنمی شمارد.

سازه ال اس اف

سازه های از پیش ساخته شده LSF با طراحی معماری در کارخانه ها تولید و در محل با استفاده از پیچ های سرمته ای، بولت ها و … به یک دیگر وصل می شوند. این ورق های گالوانیزه با ضخامت ها و عرض های متفاوتی بسته به نوع ساختمان تولید می شوند. و جایگزین بسیار مناسبی برای ساختمان سازی بتنی و روش سنتی می باشد. این سازه ها برای اولین بار در آمریکا در سال 1850 تولید شده اما تا سال 1964 پیشرفت چندانی نداشته است.

تا این که استانداردها و ضوابط آن پایه ریزی شد. در سازه هایی که از LSF در ساخت آن ها استفاده می کنند. معمولا سقف آن ها از نوع شیب دار است و در ساخت آن از خرپاهای فلزی به کار می رود. دیگر بخش های سازه از پروفیل سرد ساخته شده اند که این پروفیل ها با کاشی، رنگ و سنگ پوشش می دهند.

نمای بیرونی سازه ال اس اف

نحوه اجرای سازه LSF

در ابتدا مثل دیگر ساخت و سازها در اجرای سازه LSF در مرحله اولیه کار یک طرح اولیه تعریف و ارائه می شود. تمام سعی بر آن است که همان در ابتدا مقاومت های بادی و زلزله و ضخامت ستون ها و تیر مشخص شود. در این طرح اولیه تمام راه های اتصالی آب و برق و فاضلاب به ساختمان مشخص شده است. بعد از این مراحل نوبت به پی ریزی و اسکلت سازی می رسد. و دیواره های ساختمان توخالی ساخته می شوند. و داخل فضا را می توان از عایق برای انرژی و صدا پر کرد. و مرحله آخر تأسیسات برقی، مکانیکی در سازه LSF می باشد.