کاتالوگ LSF دفترچه مشخصات فنی محصولات استفاده شده در سازه های ساختمانی می باشد. LSF اختصاری است برای Light Steel Framing که به معنی سازه فلزی سبک وزن است.

محصولات LSF شامل پروفیل های فولادی سبک وزن. اتصالات و تجهیزات مربوط به این نوع سازه ها می شود. این محصولات برای اسکلت فلزی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

کاتالوگ LSF شامل اطلاعات زیر درباره محصولات می باشد:

  • مشخصات فنی و مکانیکی پروفیل ها شامل ابعاد، وزن، مقاومت و غیره
  • مشخصات اتصالات نظیر ورق اتصال، پیچ و مهره و غیره
  • جداول مقایسه ای برای انتخاب بهینه محصول
  • نمودارها و جداول کمکی برای طراحی و محاسبه سازه
  • استانداردها و معیارهای مرتبط با کیفیت و ایمنی
  • تصاویر و جزئیات محصولات

این کاتالوگ برای مهندسین سازه، معماران و سایر متخصصین حوزه ساختمان سازی بسیار مفید می باشد. در سیستم های ال اس اف از پروفیل هایی استفاده می شود. که این پروفایل Z، C، U است که توسط پیچ و مهره به هم متصل می شوند. ال اس اف سازه های سبکی هستند که باعث می شود پایه های ساختمانی سبک باشد. این سیستم ها از کاتالوگ های ال اس اف است. که از استیل با وزن کم ساخته شده که بسیار به صرفه است و کاهش هزینه در ساختمان سازی می شود.

کاربرد کاتالوگ LSF

کاتالوگ برای مسائل صنعتی کاربرد دارد، این کاتالوگ ها ویژگی های قطعات جدید را توضیح می دهد و باید قبل از خرید کاتالوگ را مشاهده کرده و درباره این سیستم ها اطلاعات لازمی کسب کرد. کاتالوگ ها چون کوچک هستند مشتری نمی تواند نگاه کلی از محصول را مشاهده کند تا خسته نشود. اگر کاتالوگ ها بزرگ باشد، مشتری تا آخر نمی تواند ببیند بلکه خسته می شود.

مزایای استفاده از کاتالوگ

در کاتالوگ باید ویژگی های مهم و اساسی یک محصول گفته شود و از توضیحات زیاد باید جلوگیری شود. ال اس اف قطعات تازه ای است که زمان زیادی نیست در ساختمان سازی از آن استفاده می شود و به همین دلیل است که افراد اطلاعات کافی از آن را ندارند. پس مطالعه کاتالوگ ال اس اف لازم است تا درباره محصولی که می خواهند خرید کنند مطمئن از آن کاتالوگ شوند. این قطعات به دلیل اینکه تازه وارد است. همه فروشگاه های مربوط به لوازم ساختمان ممکن است آن را نداشته باشند.

کاتالوگ باعث سبک بودن در اسکلت ساختمان می شود که می توان با قطعات دیگر در کنار آن استفاده کرد. قیمت سازه های ال اس اف به طور دقیق کامل نیست و برای آگاهی از قیمت باید از مهندسان مجرب صحبت کرد. کاتالوگ های lsf از سازه ها ارزان تر است اما این سازه ها و کاتالوگ ها ویژگی های منحصر به فردی دارند که باعث شده قیمت ارزانی داشته باشند.

اهداف کاتالوگ ال اس اف

کاتالوگ های ال اس اف اهداف گوناگونی دارند که عبارت است از:

1_ اطلاعات: کاتالوگ ها برای اطلاع دادن به مشتریان توسط شرکت ها می باشد. اطلاعات شرکت ها در کاتالوگ ها جمع آوری می شود و کسی که می خواند با خواندن کاتالوگ به اطلاعاتی در مورد شرکت برسد.

2_ تبلیغات: کاتالوگ در مرحله اول باید مشتری را به سمت خود برگرداند و اولین چیزی که مشتری متوجه آن می شود قالب طراحی کاتالوگ و زیبایی آن نیز است

3_ کاتالوگ ها برای واسطه های خرید و فروش تولید می شود. کاتالوگ ها کم حجم است و دارای بیشترین اطلاع برای افراد است

کاتالوگ ال اس اف

اصول قالب طراحی کاتالوگ ها و مراحل انجام آن

طراحی قالب کاتالوگ های ال اس اف شامل دو مرحله است. که در مرحله اول باید شرکت به سؤالاتی مهم درمورد هدف از کاتالوگ و مخاطبان آن پاسخ دهد و مرحله مهم از طراحی قالب کاتالوگ است. که باید هدف از تولید کاتالوگ و مخاطبان آن برای طراحان نیز مشخص شود. در مرحله دوم، طراحی قالب کاتالوگ با توجه به کار طراحی و تولید آغاز می شود. که گرافیست ها وارد کار می شوند و با توجه به نیاز شرکت قالب طراحی کاتالوگ را آغاز می کنند. شرکت های سازه ای در قالب کاتالوگ ال اس اف برای موارد مختلف انواعی از قالب های آماده را در پوشه و آرشیو خود قرار می دهند و در صورت موافقت شرکت قالب های آماده برای طراحی قالب کاتالوگ سازه ای استفاده می کنند. طراحی قالب کاتالوگ ال اس افی باید برای محصول صنعتی متفاوت باشد که مخاطب را مورد ارزیابی قرار دهد. نکته دیگر در طراحی قالب کاتالوگ ال اس اف میزان بودجه ای است. که برای انجام این کار در نظر گرفته شده است و باید با مشاور طراحی قالب کاتالوگ محدوده و میزان بودجه را تنظیم کرد.

سؤالات متداول

1_ آیا لازم است برای طراحی کاتالوگ ال اس اف چیزی تهیه کرد؟ بله، برای طراحی کاتالوگ ها باید مجوز و تخفیف و ویژگی هایی را درنظر گرفت.

2_ چگونه می توان ایده های طراحی کاتالوگ را دریافت کرد؟ می توان هزاران طرح منحصر فرد کاتالوگ ال اس اف را توسط طراحان برتر از سراسر جهان ایجاد شده است مرور کرد.

3_ کاتالوگ ال اس اف چه کاربردی دارد؟ این کاتالوگ ها برای موارد صنعتی به کار می رود و می توان کاتالوگ ها را در ویژگی های قطعات توضیح داد.

4_ اصلی ترین عامل در کاتالوگ های فولادی در سبک ال اس اف چیست؟ اصلی ترین عامل این است که این سبک ها در مقاطع فولادی با جدار نازک است.

5_ قیمت طراحی کاتالوگ سازه ای چقدر است؟

 قیمت کاتالوگ های سازه ای از 350 هزار تومان تا 1 میلیون مدنظر گرفته شده است.