جواز ساخت در ال اس اف ترکیب رانرهایی است. که با توجه به نقشه هایی که در ساختمان ها است و به محل پروژه حمل و نصب می شود نیز قابل استفاده است. ال اس اف سازه های سبک فولادی هستند که به دلیل سبک بودن با کاهش وزن سازه نسبت به سازه های بنایی که یکی از بهترین روش ها در احداث ساختمان ها و طبقات می باشد. جواز ساخت در سازه های ال اس اف بر اساس معیارهایی انجام می شود. که روش مناسبی برای استفاده در کشور ایران است. در این روش تمام محاسبات سازه براساس فایل محاسبات در جواز ساخت انجام شده. و تمام دستورالعمل ها و محاسبات توسط مهندس های مجرب که دارای صلاحیت هستند مورد امکان واقع می شود. از نظر بحث قیمت سازه ال اس اف به صورت کانادایی تفاوت چندانی ندارد و مهم ترین بحث این است که مناسب بودن در جواز ساخت از بهترین روش در ساخت ال اس اف است.

امکان اجرای اضافه بنا در مجور ساخت با سازه ال اس اف

  • ساختمان های مرکز ورزشی و آموزشی
  • دفاتر و ساختمان های تجاری کوچک
  • احداث نیم طبقه در داخل بناها با توجه به مجوز ساخت
  • ساخت ویلا
  • مجتمع های تفریحی

ساخت اضافه بنا با ال اس اف

اضافه بنا با سازه ال اس اف روش ساختمانی ایده آل برای بازسازی ساختمان های قدیمی است و با استفاده از سیستم سازه ال اس اف می توان بدون نیاز به تقویت سازه طبقاتی را با کمترین هزینه به ساختمان ها افزود. استفاده از سازه ال اس اف با توجه به مزیت هایی مانند سرعت و کیفیت بالای ساخت و عملکرد آن متوجه جواز ساخت در سازه شده باشد. که این روش در کشور ایران کاربردهای فراوانی قابل اجرا است. خانه های پیش ساخته ای که با ال اس اف مقدار وزن کمی دارند. و در برابر زلزله و حوادثی از این قبیل دارای مقاومت و ساخت بسیار بالایی هستند. که با توجه به دواتم بالای آن ها در مدت زمان کوتاهی ساخته و اجازه مجوز ساخت به آن ها داده می شود.

جواز ساخت سازه ال اس اف

مهم ترین ویژگی های اضافه بنا در جواز ساخت با lsf

  • یکنواختی نمای بیرونی و هم نمایی جدید با نمای قبلی ساختمان
  • سرعت اجرا و نصب بالا به دلیل تولید در کارخانه مدنظر
  • بدون نیاز به تخریب ساختمان و استفاده از مصالح های مختلف
  • برخورداری از استانداردهای جهانی در جواز ساخت ها
  • بالابودن کیفیت در سازه ها و همخوانی با ساختمان های قدیمی

روش دریافت مجوز برای ساخت یا اضافه بنا

اخذ مجوز به دلیل اطمینان از ساخت. مطابق قانون و مشخصات فنی و همچنین رعایت اصول شهرسازی مطاق با آیین نامه ها و ضوابط طرح جامع شهری است. از دیگر دلایل مجوز گرفتن می توان به مواردی همچون اخذ وام بانکی و تسهیلات مربوط به ساخت، بیمه کارگران و جلوگیری از بروز حوادث برای افراد مشغول به کار در ساختمان و استفاده از تجربه های مهندسی و فنی متخصصان در امر ساختمان سازی اشاره کرد.

مهم ترین ویژگی های اضافه بنا در جواز ساخت با lsf

مراحل صدور پروانه و یا مجوز ساختمان ال اس اف

1_ تشکیل پرونده: در این مرحله مالک و یا شخصی که از طرف مالک وکالت دارد. باید اصل کپی و سند و مدارک شناسایی را به شهرداری مراجعه کرده. و برگه تسویه حساب عوارض نوسازی را در صورت ساخت اضافه بنا و بازسازی ارائه و درخواست را به صورت کتبی نیز ثبت کنند.

2_ دستور بازدید: پس از ثبت درخواست کتبی در شهرداری مراحل اخذ مجوز شروع می شود. که باید یک مسئول برای بازدید بررسی ساختمان، ابعاد زمین و گذرگاه ها و … فرستاده می شود. که این بازدید در تعداد طبقات ساخت لازم است.

3_ طراحی نقشه: در این مرحله براساس دستور نقشه شهرداری، پلان طراحی می شود. و به دفاتر خدمات مهندسی فرستاده می شود. در صورت اشتباه شدن و عدم مغایرت پلان ها نقشه برگشت داده می شود. و معمار باید با تایید نهایی نقشه را اصلاح کند.

سوالات متدوال

1_ آیا سازه ال اس اف مورد تأیید سازمان نظام مهندسی و شهرداری است؟ بله، این سیستم یک دهه است که در ایران استفاده می شود. و دارای آیین نامه در سازمان نظام مهندسی است و تنها سازه ای است که برای اضافه کردن طبقه از سوی نظام مهندسی و شهرداری می توان مجوز گرفت.

2_ سازه ال اس اف چیست؟ نام کامل این سازه ها، سازه های سرد نورد شده است. جنس این سازه ها از فولاد گالوانیزه است که علاوه بر وزن سبک از مقاومت بالایی برخوردار است.

3_ آیا با سازه های ال اس اف میتوان هر بنایی را ساخت؟ بله، سازه ال اس اف در نوع ساختمانی هیچ محدودیتی ندارد. می توان دانشگاه ها، ساختمان اداری، مراکز پزشکی و… را با این سیستم اجرا کرد.

4_ با سازه های ال اس اف چند طبقه می توان اجرا کرد؟ به وسیله  این روش تا 5 طبقه بدون هیچ سازه کمکی و ساختمان های بلندمرتبه را به همراه سازه کمکی می توان اجرا کرد.

5_ چگونه می توان مجوز ساخت با ال اس اف گرفت؟ سازه های ال اس اف نیز مانند دیگر سازه ها نیاز به مجوز شهرداری دارد. باید در حین صدور مجوز نوع سازه را مشخص کرد.