خانه پیش‌ساخته نوعی از ساختمان پیش‌ساخته محسوب می‌شود. که قطعات آن در خارج از سایت، در ابعاد استاندارد که به آسانی قابل نصب باشند. ساخته شده، سپس در محل مورد نظر نصب می‌گردند. اگرچه مفهوم خانه های پیش ساخته مفهوم جدیدی نیست. اما مطمئناً در چند دهه گذشته تکامل یافته و گسترش یافته است.

تا به راهی مناسب برای مالکیت خانه برای افراد با هر پیشینه اقتصادی، در هر نقطه از کشور، و با گرایش های طراحی متفاوت تبدیل شود. هنگامی که اصطلاح خانه پیش ساخته را می شنوید ، به یک نوع ساخت و ساز ساختمان اشاره دارد تا سبک خاصی از خانه.

خانه پیش ساخته

خانه های پیش ساخته آنهایی هستند که خارج از محل ساخته می شوند. و سپس به مقصد نهایی برای نصب منتقل میشوند.به طور کلی، خانه های پیش ساخته جذاب هستند. زیرا توانایی ساخت یک خانه ارزان تر، سریع تر و پایدارتر از روش های سنتی ساختمانی را ارائه می دهند.

ایده ساخت اجزای یک ساختمان در یک مکان و مونتاژ آن در مکان دیگر واقعاً باستانی است. سوابقی وجود دارد که رومی ها از اجزای پیش ساخته برای ساختن سریع قلعه در سرزمین های تازه فتح شده استفاده می کردند.

طراحان امروزی با کمک  الگوهای فوری سازه ها در حال افزایش تولید این نوع ساختمان ها هستند. از آن جا که در سبک معماری مدرن ساده سازی طرح ها مدنظر است. به همین خاطر در طراحی مسکن پیش ساخته سبک معماری مدرن کاربرد دارد. عمل مونتاژ اجرای یک سازه در یک کارخانه خارج از محل یا سایر تأسیسات تولید می شود. سپس به جای این که مستقیما در محل ساخته شوند به صاحب خانه تحویل داده می شود تا به طور کامل مونتاژ شوند. خانه های پیش ساخته اغلب دارای پلان های بسیار قابل تنظیم هم هستند.

ساخت یک خانه پیش ساخته در 3 مرحله انجام می شود که عبارت است از:

  • ساخت ماژول در کارخانه
  • بازرسی کیفیت و تست هوا
  • مونتاژ در محل و سپس نصب یک سقف برای چهارچوب آن
خانه پیش ساخته با سازه ال اس اف

چرا یک ساختمان پیش ساخته را انتخاب می کنیم؟

امروزه منزل های پیش ساخته بسیار سازگار با محیط زیست هستند و از مواد طبیعی یا زیست محیطی مانند چوب برای طراحی دیوارها استفاده می کنند. این ماده تجدیدپذیر و نجیب دارای مزایایی مانند ضدآب بودن یا محدودکردن اتلاف انرژی برای طول عمر نیز می باشد. و از آن می توان برای ساخت سقف، ایوان و .. استفاده کرد.