ساختن ساختمان در گیلان مشکلاتی متعددی دارد. باتوجه به قیمت پایین، سرعت ساخت سریع و انعطاف بودن، استفاده از عایق های حرارتی و صوتی و دیگر مزیت های این سازه می توان نام برد. که در شمال کشور مورد توجه قرار گرفته است. این سازه ها دارای تأییدیه نظام مهندسی نیز می باشد. سازه های ال اس اف به سادگی در کارخانه تولید و تا 60درصد مونتاژ می شود. به همین دلیل مشکلی از نظر تأمین مصالح ساختمانی در این روش وجود ندارد. مصالح به کاربرده شده در این سازه از عایق های رطوبتی تولید شده و این کار باعث می شود که عمر ساختمان بالا برود.

سازه ال اس اف در گیلان

در ساختن سازه های ال اس اف سرعت ساخت سازه بالا می رود. و این سازه ها هیچ محدودیت آب و هوایی در ساخت و هم چنین نیاز به زمان برای خشک شدن ملات و… ندارد. که ساختن این سازه در بازه زمانی 45 الی 60 روزه ساخته می شوند. علاوه بر تمامی این مزیت ها، این روش ساخت و ساز از دیگر روش ها مانند اسکلت فلزی و بتنی مقرون به صرفه است و حدود صدسال بدون نیاز به تعمیرات مداوم (ناشی از نشست ساختمان، پوسیدگی ناشی از رطوبت و …) است. سازه های ال اس اف باتوجه به ساختن زود هنگام از نظر هزینه مقرون به صرفه است. و نیاز به هزینه آن چنانی ندارد. تنها در یک ال دو روز می توان تمام مصالح را در محل تخلیه کرد. در شهرهای شمالی مانند گیلان، به دلیل این که رطوبت بالا است. به همین دلیل ساختمان ها در مدت زمان کمی از بین می روند. و نیاز به تعمیرات مداوم دارند به همین دلیل سازه ال اس اف در گیلان در برابر رطوبت مقاوم هستند و نیاز به تعمیرات مکرر ندارند.

برآورد قیمت سازه های LSF در گیلان

قیمت سازه ال اس اف در مشخصات عمومی ساختمان است. که نظیر مساحت زیربنا و هزینه های جانبی که می توانند تأثیر به سزایی در هزینه های جانبی داشته باشند. در صورتی که نیاز باشد تا سازه بیش از یک طبقه باشد طبیعتا نیاز است تا مقاطع زیرین متراکم تر باشند. و همین امر سبب می شود تا وزن ساده تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند. و در ادامه باعث می شوند هزینه ساخت و ساز افزایش پیدا کند. به همین منظور قیمت سازه LSF در گیلان از 1700 تا 2800 تومان برآورد می شود. و می توان تأثیر مستقیمی برروی افزایش و یا کاهش هزینه ساخت و ساز LSF داشته باشد.