سازه های از پیش ساخته شده بخاطر سرعت بالا در ساخت و ساز و قیمت مناسب. یکی از پرطرفدارترین شیوه های ساخت خانه است. استفاده از این سازه ها مزایای زیادی دارد. اولین سازه های از پیش ساخته شده. توسط مهاجران انگلیسی در سال های 1902 تا 1910 شروع به فروش قطعات ساختمان های پیش ساخته شده است.

زیرا سازه پیش ساخته در مقایسه با سازه های معمولی نیروی کمتری مورد نیاز است. که قیمت مشخص شده برای همه به صرفه خواهد بود.

یکی از پدیده های غیرقابل در ساخت و ساز، سازه ی پیش ساخته است که در نمایشگاه های ساختمانی علاقه مندان زیادی به همراه دارد. از مهم ترین دلایل برای این سازه ها، مزیت های زیاد در سازه پیش سازی شده در مقایسه با سایر سازه ها است. در این روش ها، می توان بدون هیچ موارد و مشکلی قطعات مختلف را جدا کرد و به مکان های مختلف منتقل کرد.

در مورد سازه های پیش ساخته

سازه ی پیش ساخته، سازه ای است که با استفاده از قطعات از پیش ساخته شده و آماده ساخته می شود. اجرای این سازه ها از پیش ساخته در کارخانه ساخته شده اند. در مراحل بعدی قطعات در حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرد تا یک بنای کامل تشکیل شود. به عبارتی دیگر پیش ساخته ها سازه هایی موقت هستند.

که نیازی به عملیات اضافی مانند برش و اتصال در ساختمان ها ندارند. خانه های پیش ساخته چوبی قیمت کمتری در مقایسه با انواع دیگر دارد.

اما در کل قیمت خانه های پیش ساخته کمتر از انواع قدیمی و سنتی با مصالح است. ساخت و ساز در خانه های چوبی باید در محل استفاده از اجزا و در طرح های چوب پلاستیکی تولید نیز شود. سازه پیش ساخته در خانه های چوبی از تیرهای ساخته شده از چوب استفاده می شود. که مصالح زیادی را نسبت به سبک وزن استفاده می کنند.

مزیت های سازه ها پیش ساخته

ساختمان های پیش ساخته 2 نوع مزیت دارد که عبارت است از:

1: سازگاری زیست محیطی: اولین مزیت سازه پیش ساخته این است. که نسبت با سازه های بتنی با محیط زیست ناسازگار است. پیش ساختگی خطر کمتری در مشکلات ناشی از آلودگی و خطرات زیست محیطی را ایجاد می کند.

2: بهره برداری حداکثری از تکنولوژی ساخت و تولید و مدل سازی سازه ها: ادغام در فناوری و ساخت و ساز می تواند تفاوت های هزینه و مواد را داشته باشد. بنابراین می توان هزینه های مصالح ساختمان و تولید و مدل سازی در اتلاف هزینه در سازه ها کاهش داد.

سازه پیش ساخته

قیمت پایین سازه های پیش ساخته

قیمت خانه های پیش ساخته مناسب است. در واقع صنعت ساختمان سالانه با افزایش هزینه های ساخت و ساز همراه است و می توان سود را کمتر کند. سازه پیش ساخته هزینه کار را کاهش می دهد و هزینه های مصالح قابل جبران است.

انواع سازه های از پیش ساخته شده

خانه های پیش ساخته شده انواع مختلفی دارند که عبارت است از:

1_ سازه پیش ساخته مونتاژ در محل: یکی از اصلی ترین روش ها، روش های طراحی سازه از پیش ساخته شده ساخت خانه در محل مورد نظر است. شرکت تولید کننده، تجهیزات و قطعات مورد نیاز را برای ساخت خانه به محل مورد نظر انتقال دهد و در همان خانه سازه را پیاده سازی کند.

2_ سازه پیش ساخته چوبی: ساختمان های پیش ساخته چوبی از دیگر انواع سازه های پیش ساخته هستند که از قدیمی ترین سازه های پیش ساخته محسوب می شود. علت استفاده زیاد این نوع سازه ها فراوانی چوب در طبیعت است و از این نوع سازه ها در انواع ویلاها و ساختمان ها استفاده می شود.

3_ سازه پیش ساخته بتنی: ساختمان های پیش ساخته بتنی از انواع سازه هایی هستند که پر استفاده ترین انواع ساختمان های پیش ساخته است. طراحی این نوع سازه ها از بتن و فولاد است که در ساخت و ساز خانه های چند طبقه مورد استفاده قرار می گیرد.

سؤالات متداول

1_ کاربرد سازه از پیش ساخته ال اف اس را نام ببرید؟

  • کاربرد در ساختمان های مسکونی حداکثر 5 طبقه
  • مجموعه های ورزشی و آموزشی
  • ساخت نیم طبقه در فضاهای دارای ارتفاع زیاد

2_ مقاوم سازی در سازه های پیش ساخته چیست؟ مقاوم سازی یعنی اصلاح سازه موجود جهت افزایش توان باربری در برابر انواع بارهای وارده است

3_ مهم ترین مزیت خانه های پیش ساخته چیست؟ مزیت خانه پیش ساخته مهم ترین آن این است که ساخت آن سریع است و در زمان کم می توان در خانه های خود مستقر شد

4_ مدت زمان ساخت ویلا در سازه های پیش ساخته چه مدت است؟ مدت زمان ساخت این خانه ها کوتاه تر است، چون هزینه نهایی کمتری پرداخت می شود

5_ یکی از مشکلاتی که در شمال کشور برای ساختمان سازی وجود دارد چیست؟ یکی از این مشکلات خراب شدن مواد ساختمانی در اثر رطوبت است.