در مورد سیستم گرمایش ویلا پیش ساخته (lsf) سوال هایی می شود ، که بیشتر کاربرد ویلاهای پیش ساخته ، اسکان موقت و یا حتی دائمی افراد است،و بسیار اهمیت دارد تا سازه از جمله ویلا در شرایط آب و هوایی و اقلیمی گوناگون، بتواند نیاز به گرمایش و سرمایش ما را رفع نماید.درمورد گرم کردن ویلاها باید بگوییم که کل راه هایی که برای گرم سازی خانه یا آپارتمان همانند استفاده از بخاری گازی و برقی یا سیستم پکیج و رادیاتور و یا حتی سیستم گرمایش از کف در ویلا قابل انجام خواهد بود و در این مورد هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

گرمایش ویلای پیش ساخته

روش دیگری که برای سیستم گرمایش ویلاهای پیش ساخته lsf در آب و هوا های معتدل و مناسب، وجود دارد، استفاده کردن از کولر های گازی با توانایی گرما بخشی است که توانایی مورد احتیاج آنها برق می باشد و درعدم وجود گاز می توان مورد استفاده قرار داد. اما در مناطق بسیار سرد ممکن است این روش مناسبی نباشد و پاسخ دهی مطلوب و دلخواه را نداشته باشد زیرا گرمایش ایجاد شده ازآن ها نسبت به بخاری گازی بسیار کمتر می باشدو شاید باافزودن به تعداد آن ها بتوانیم گرمای نسبتا مطلوبی را در مناطق خیلی سرد تامین کنیم.

  • ویلا پیش ساخته
  • ویلا lsf
  • ویلا مدولار

بر حسب سلیقه و علاقه ی مشتری، می تواند یکی از راه ها را برای نصب سیستم گرمایشی ویلای پیش ساخته ی خود انتخاب کند. چرا که در بعضی ملک ها به ویژه از نوع باغ در مناطق دور دست امکان دسترسی به شبکه گاز شهری و جود ندارد و در چنین موقعیت هایی استفاده از بخاری برقی و یا استفاده کردن از کپسول گاز مایع برای بخاری و دیگر تجهیزات و وسایل گرمایشی ویلای پیش ساخته مثل آبگرمکن و گاز آشپز خانه می توان استفاده کرد.در مکان هایی که به شبکه گاز دسترسی وجود دارد که کار بسیار آسان تر می باشد و از تمامی وسایل و امکانات گرمایشی مثل نمونه هایی که قبلا نام بردیم ، می توان استفاده کرد و اگر کف سرامیک شده باشد حتی می توانیم از سیستم گرمایش از کف نیز بهره بسیار مطلوبی ببریم .

گرمایش ویلای ال اس اف

دو نکته کلی وجود دارد یکی از آن ها این است که بسیاری از مشتری ها که در مورد سیستم گرمایش ویلا پیش ساخته (lsf) و این که در آن ها دما زیاد  می باشد و یا خیلی سرد می باشد، هیچ وقت در داخل یک ساختمان پیش سازه بدون سیستم گرمایشی یا خنک کننده در فصل تابستان قرار نگرفته اند تا متوجه شوند در یک ساختمان بنا شده با روش سنتی نیز اگر در زمستان بخاری روشن نشود بسیارسرد و غیر قابل تحمل می باشد.

 نکته بعدی نیز این است که رفتار یک سازه که مشابه ویلا ساخته شده ، به این معنی که چهار ضلع آن باز است و همسایه ای به طور دیوار به دیوار نخواهد داشت و هم چنین سقف آن نیز به صورت مستقیم تحت تابش نور خورشید قرار می گیرد را نمی توان با یک واحد آپارتمانی از نظر اتلاف انرژی نقد و بررسی نمود که از سه طرف همسایه دیوار به دیوار خواهد داشت و هم چنین بالا و پائین آن نیز در واحد های دیگر همسایه هایی قرار می گیرند که سیستم گرمایشی خود را روشن نموده و باعث گرم شدن کف زمین و دیوار ها می شوند. اما در خصوص سازه های پیش ساخته، یا خانه ساخته شده با متریال و مواد اولیه ی بنایی این مورد مختلف می باشد و قطعا باعث تفاوت در عملکرد سازه در مورد حفظ دمای داخلی می شود.

انواع سیستم گرمایش سازه پیش ساخته lsf

یکی از انواع روش ها برای سیستم گرمایشی ویلای پیش ساخته، استفاده از وسایل گرمایشی خانگی می باشد. از دیگر روش ها نیز می توان به سیستم گرمایش آب، سیستم گرمایش از کف، سیستم رادیاتور و هیتر های برقی نیز اشاره نمود.در سیستم گرمایش آبی، با استفاده از آبگرمکن خورشیدی، آبگرمکن برقی مخزن دار و آبگرمکن های دیواری، جهت گرم نمودن ذخیره ی آبی استفاده می کنند تا با کمک آب، افزون بر تامین آب گرم حمام و دستشویی و …، هوای داخلی ویلای پیش ساخته نیز گرم ترگردد. در سیستم گرمایش از کف که از سیستم گرمایشی ویلا محسوب می شود ، با نصب کردن لوله های آب و یا صفحات نازک سیم های برق در بخش کف ویلای پیش ساخته، به شکل برقی و آبی عمل گرمایش ویلا  انجام می گردد و روش دیگر استفاده کردن  از پره های آلومینیومی یا همان رادیاتور آلومینیومی می باشد.

  • گرمایش ویلای پیش ساخته
  • گرمایش از کف ویلای lsf
  • گرمایش از کف ویلای پیش ساخته

سیستم گرمایش آب در ویلای پیش ساخته چگونه است؟

برای تامین کردن نیاز آب گرم در سازه های پیش ساخته که بیشتر در ویلاهای پیش ساخته ی سرویس بهداشتی ، حمام و آشپز خانه مورد استفاده قرار داده می شوند، نیز مانند گرم کردن فضای داخل ویلا از سه روش استفاده می گردد:

  1. بهترین و مناسب ترین آن ها که بسیار رایج می باشند، استفاده از آبگرمکن های دیواری یا پکیج می باشد. این پکیج ها از انرژی گاز طبیعی استفاده می کنند که بنابر در دسترس بودن آن ها می توان یکی از این سه روش را اجرا نمود.
  2. آبگرمکن خورشیدی که بر روی سقف نصب می شود
  3. آبگرمکن برقی مخزن دار