سازه ال اس اف که یک سازه سبک وزن است. این سازه با طراحی اولیه در کارخانه های تولیدی از ورق های گالوانیزه ساخته  می شود. ال اس اف برش خورده در محل ساختمان با استفاده از پیچ های سرمته ای نصب می شوند و پنل های ال اس اف را تشکیل می دهند. این سازه ها نسبت به سایر سازه های موجود در برابر زلزله مقاوم هستند.

قیمت سازه ال اس اف در تهران

لازم است بدانیم برای احداث یک واحد ساختمانی (به عنوان مثال یک ویلا) به صورت نرمال چند ماه زمان لازم است. خرید مصالح ساختمانی تشکیل دهنده اسکلت اصلی هم چون آجر، ماسه و…. نیاز است. از طرفی با تأمین کالاهایی مانند لوازم الکتریکی ایزوگام، درب و پنجره و صدها هزینه دیگر مواجه خواهیم بود. مواردی که در بالا گفتیم تنها بخشی از هزینه ساخت بنای معمولی است. و تنها بخشی از هزینه هایی است که باید برای احداث بنای خود صرف کرد.

موارد زیادی در تعیین قیمت سازه LSF نقش دارند. مهم ترین عامل در تعیین قیمت متریال مصرفی در ساخت ویلا یا ساختمان پیش ساخته می باشد. باتوجه به طیف گستره موارد استفاده از سازه ال اس اف و قابلیت هایی که در ساختمان سازی دارا است. قیمت سازه ال اس اف را به دو صورت اسکلت سازه LSF و کلید تحویل انتخاب کرد. که قیمت براساس نوسان بازار و قیمت روز محاسبه می شوند. گفتنی است بدلیل نوسانت شدید قیمت در بازار قیمت واحدی را نمی توان برای این سازه اعلام کرد.

مقایسه قیمت LSF با سازه بتنی

مقایسه قیمت LSF با سازه بتنی

در مقایسه قیمت LSF با سازه بتنی روش های پیش ساخته هزینه بین 50 تا 60 درصد کمتری دارند و اثر چشم گیری بر قیمت نهایی ساختمان ها خواهد گذاشت. صنعت ساختمان ها در جهان حدود صدسال قدمت دارد و شروع آن زمانی برمی گردد که سازه ها به صورت T شکل، تولید صنعتی شده باشند و با اشکال مختلف در مقیاس صنعتی تولید شوند. برآورد هزینه سازه ال اس اف در مقایسه با سازه بتنی ابتداباید هزینه عملکرد آن را محاسبه کرد که در هر مترمربع به صورت تقریبی محاسبه آن نیاز است.