Lightweight Steel Framingیا سازه LSF نام شناخته شده بین المللی برای سازه ای تعریف شده است. که در آن سازه از پروفیل های فلزی گالوانیزه سرد شکل با ضخامت کاهش یافته (در حد یک میلی متر) و در نتیجه وزن بسیار کم (ملایم) ساخته می شود. اولین ساختمان‌های ساخته شده در LSF به اوایل قرن بیستم بازمی‌گردد. جایی که تلاش شد تا ساختار چوبی که در آن زمان معمول‌ترین سیستم ساخت و ساز بود، تکرار شود.

قیمت سازه ال اس اف

با استفاده از سازه ال اس اف مدلی از ساختمانی کم وزن و سبک اما چند طبقه را بنا کرد. سازه های ال اس اف از فلزات کم وزن ساخته شده اند. که این سازه ها با ارائه راهکارهای کارآمد و مقرون به صرفه، به راحتی هرچه تمام تر در کنار ساختمان های قدیمی قرار می گیرند. و با هرنوع مصالح و دکوراسیونی مطابقت دارند. نکته مهمی که در این سازه ها مهم است این سازه ها زمان خیلی کمی را جهت نصب و اجرای ساختمان صرف می نمایند.

آن چه که در نزد مردم از سازه های پیش ساخته مصرف می شوند، سازه هایی با کاربری اسکان موقت هم چون کانکس می باشد. که بسته به کاربری موردنیاز سروشکلی مانند ویلایی به خود می گیرد. سازه های پیش ساخته به این روش بیش تر به درد اسکان موقت می خورند. ساخت سازه های پیش ساخته به این روش بیشتر مناسب فضاهای اسکان کوچک و موقت می باشد. و در فرآیند ساخت آن ها کم تر از علوم مهندسی استفاده شده است. ساخت و ساز با سیستم قاب های سبک فولادی یا همان سازه LSF بیش تر زیرمجموعه ساخت و ساز صنعتی به حساب می آید. سازه LSF را می توان با استفاده از تمهیداتی به صورت پیش ساخته تولید و در همان مکان پوشش ها و موارد موردنیاز ساخت را به آن افزود.

قیمت سازه LSF

طراحی و قیمت سازه LSF

قیمت سازه LSF در مرحله اول و بدون محاسبه طراح سازه تقریبی است. قاب های سبک فولادی سرد نورد شده، اصلی ترین ویژه سازه LSF سبکی آن است. و سازه LSF را بیش از اندازه سبک طراحی می کنند. هرچند ممکن است قیمت تمام شده سازه LSF را در برابر طراحی آن پایین بیاورند. قیمت سازه LSF در طراحی سازه ها بسیار گران در می آید. و نتیجه ای که می توان گرفت این مسئله است که اسکلت سازه LSF باید به صورت بهینه طراحی شود. و بیش از اندازه سنگین یا سبک طراحی کردن سازه LSF، از منطق اقتصادی سازه و مهندسی به دور است.