سازه ال اس اف

سازه های ال اس اف یکی از پرکاربردترین انواع سازه های پیش ساخته در دنیا می باشند. این مدل از سازه ها تنوع بالایی دارد. امروزه در مناطق زلزله خیز جهت طراحی ساختمان ها از سازه های یادشده استفاده می کنند. چراکه وزن مربوط به این سازه ها پایین بوده. و به عنوان یکی از بهترین سازه ها در مناطق زلزله خیز شناخته می شوند. سازه های  ال اس اف مقاومت بالایی در برابر طوفان دارند. و همین امر سبب شده که بسیاری از افراد سازه های مذکور را به عنوان مهم ترین سازه های ساختمانی بشناسند. یکی از مهم ترین موضوعاتی که درخصوص سازه های مذکور وجود دارد. معایب مربوط به آن است. قبل از پرداختن به معایب LSF می توان اطلاعات دقیق و کافی در راجع به سازه های یادشده به دست آورد. استفاده از سازه های ال اس اف می تواند یک سری از مهم ترین مزایا را به دنبال داشت.

معایب سازه ال اس اف

 سازه LSF

همان طور که در قسمت بالا اشاره شد، امروزه مهندسان به دنبال بررسی معایب سازه های ال اس اف هستند. چراکه دوست دارند با تمام مشخصات و ویژگی های مربوط به مدرن ترین سازه های پیش ساخته آشناشد. سازه های  ال اس اف معایب گسترده ای دارند. مهمترین معایب این سازه  ال اس اف عبارت است از: گاراژها، سوله ها، کارخانه ها و ساختمان های عمومی و…. استفاده از سازه های یادشده بسیار مقرون به صرفه است. و در کم ترین بودجه در اختیار ساختمان مدنظر طراحی کرد. سازه های  ال اس اف از عمرمفید بسیار طولانی برخوردارند. و از هزینه های عملیاتی سازه ها پایین تر از سایر سازه های از پیش ساخته می باشند. قبل استفاده از سازه ال اس اف اطلاعات دقیقی را درمورد معایب سازه  به دست آورد. و از سازه های ساختمانی یک سری معایب ها را به خود اختصاص داد.

  • مهم ترین معایب این سازه عبارت است از:
  1. رسانایی: سازه های ال اس اف رسانای خوبی برای انتقال و هدایت حرارت نیستند و این از مهم ترین مورد سازه LSF محسوب می شود. سازه های مذکور از فولاد تهیه و طراحی می شوند و فلزات گرما را در خود حفظ نمی کنند.
  2. انعطاف پذیری: اندازه فولادهای استفاده شده در طراحی سازه های ال اس اف به شکل دقیق محاسبه می شود، بنابراین میزان انعطاف پذیری سازه ال اس اف پایین می باشد و برخی سازه ها از از انعطاف پذیری بالایی برخوردارند و از مهم ترین سازه ها را می توان به سازه های چوبی اشاره نمود. تغییردادن ابعاد و اندازه سازه های LSF باید سازه از پیش ساخته را به کارگاه انتقال و پروسه لازم را انجام داد.