معایب سازه های ال اس اف

ساختار اسکلت فلزی سبک یا همان سازه ال اس اف یک سیستم نوگرای ساختمانی است. که بر اساس افزایش تعداد اجزای باربر، سیستم باربری سازه را محیا می سازد. بنیان کار در اجرای سیستم ال اس اف به یاری عناصری نظیر گل، میخ ها و مسیرهای مشخص شده. اسکلت اصلی سازه که در حقیقت ترکیبی از اجزای فولاد گالوانیزه نورد سرد است. به طرز شگرفی شکل می گیرد. در سیستم مذکور از پروفیل های C ، U و Z استفاده می شود که توسط پیچ و مهره یا پیچ های سر ویفر بهم مرتبط می شوند.

معایب سازه ال اس اف

مزیت منحصر بفرد سازه ال اس اف

سازه ال اس اف یکی از به روزترین مدل ها از سازه های سبک وزن بوده. همچنین قابلیت کاهش وزن پایه های سازه را به همراه اضافه کردن ارتفاع سازه به خوبی بر عهده دارد. سازه ال اس اف از استیل هایی با وزن کم ساخته می شود. سازه فوق با ارائه راهکار هایی کارآمد. و در عین حال کاملا اقتصادی، به سهولت هر چه تمام تر، هم جوار ساختمان های کهن قرار می گیرد. سازه ال اس اف با متد های مدبرانه می تواند با هر مدل مصالح و دکوراسیونی از هارمونی کافی برخور دار شود. و به عنوان یک مزیت منحصر بفرد، این سازه زمان اندکی را به منظور نصب و اجرای ساختمان صرف می نماید.

پیدایش تراکم در سازه ال اس اف

همان طور که میدانید فولاد همان آهن ترکیب ‌شده با کربن است. که با تمامی مزایایی که در کارنامه درخشان خدمات خود دارد. رسانایی گرمایی زیادی دارد. و در حالتی که سازه به‌ درستی طراحی نشود. منجربه ایجاد پل ‌های حرارتی و در نتیجه افت تاثیر رفتار حرارتی و افت راندمان انرژی در ساختمان‌ های فولادی می ‌شود. می توان گفت مساله ‌ای که باعث سیر صعودی مصرف انرژی و هزینه‌ ها در طول فاز بهره برداری می شود وجود تعدادی پل ‌های حرارتی است. که گذشته از این می ‌تواند آسایش ساکنین ساختمان را تا حدودی برهم بزند. که این مشکل به خاطر افت های محلی درون المان‌ های ساختمان باعث بروز پدیده تراکم می گردد. البته این مساله در ساختمان‌ های مستقر شده در مناطق دارای رطوبت نسبتا زیاد بیشتر به چشم می خورد.

مزیت منحصر بفرد سازه ال اس اف

طراحی و اجرای درست سازه ال اس اف

از دیگر معایب فی نفسه سازه‌ های توده حرارتی اندک و اینرسی (لختی) حرارتی متاثر از آن است. که منجر به نوسانات زیادتر دمایی در طول روز می شود. که این خود امری حتمی است که موجبات عدم آسایش ساکنین ساختمان و مصرف بیشتر انرژی را در پی خواهد داشت. پیدایش این مسأله در مناطقی که در طول روز با نوسانات دمایی بیشتری دست و پنجه نرم می کنند ملموس‌ تر است. البته باید متذکر شویم که طراحی و اجرای استاندار و دقیق سازه‌ های فولادی. می‌ تواند مانع از وقوع این مشکلات گردد.

خو گرفتن پیمانکاران به روش های مرسوم و سنتی ساختمانی

از معایب دیگر سازه‌ نوین ال اس اف نیازمندی به نیروی کار حاذق و محیا بودن بستر اجرای صحیح آن‌ ها در مناطق کمتر توسعه ‌یافته است. در این بین نباید از پافشاری پیمانکاران سنتی ساختمان در برابر عبور از سیستم‌ های سنتی ساخت‌ و ساز به روش ‌های مدرن نیز ساده گذشت. چرا که فاصله گرفتن از روش ‌هایی که دهه ‌ها به آن خو گرفته و در آن تجربه انباشته کرده ‌اند کار بی رنجی نخواهد بود.

طراحی و اجرای درست سازه ال اس اف

مقایسه سازه ال اس اف با سازه فولادی و بتنی

سازه های فولادی
  • هزینه بر تمام شدن این مدل از سازه ها و همچنین نیاز به نقدینگی بالا درهنگام اماده سازی اسکلت از معایب بزرگ سازه ال اس اف است. زیرا تهیه تمام اسکلت به صورت یکجا انجام می شود .
  • در یک نگاه اجمالی اطلاعات آماری بیانگراین واقعیت است. که در زلزله ها صدمات رسیده به سازه‌های فلزی بیشتر از سازه‌های بتنی بوده که علت این امر می تواند عدم اجرای بی عیب اتصالات باشد .
  • احتمال اکسید شدن سازه‌های فلزی سبب کاهش طول عمر مفید این نمونه از سازه می‌شود.
  • در شرایط آتش سوزی سازه ‌های فلزی دچار تغییرات ظاهری ناگهانی شده که خسارات جبران ناپذیری را برای ساختمان ایجاد می کنند.
سازه های بتنی
  • زمان در نظر گرفته شده برای اجرای این سازه طولانی تر از سازه فلزی است.
  • بدلیل بزرگتر بودن مقطع اصلی سازه ال اس اف ، وزن آن سنگین تر از سازه فلزی است.
  • با توجه به نیاز به پیگیری آزمایشات مستمر بتن در محل اجرای این سازه ها می بایست آزمایشگاه مکانیک خاک پیوسته در دسترس باشد.
مقایسه سازه ال اس اف با سازه فولادی و بتنی